Header Volkswagen Mobiliteitsservice

Volkswagen Mobiliteitsservice

Altijd voor jou beschikbaar

Gratis snel geholpen bij pech

Omdat je niet zit te wachten op pech, zorgen we dat je snel weer door kan. Wanneer dan ook, waar je ook bent: in Nederland of Europa. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer kunt bereiken.

De voordelen van Volkswagen Pechhulp:

  • Hulp op plek van stranding, in binnen en buitenland
  • Lekke band wordt ter plekke gerepareerd indien mogelijk, anders volgt doorsleep naar de dealer
  • Lege accu wordt ter plekke verholpen indien mogelijk, anders volgt doorsleep naar de dealer
  • Bij een lege hoogvoltaccu van de elektrische modellen twee keer gratis afslepen naar dichtstbijzijnde laadpunt
  • Maximaal 3 dagen gratis vervangend vervoer mocht de reparatie niet binnen 3 uur zijn verholpen

Neem direct contact op

  • Pech in Nederland
    Bel de Mobiliteitsservice op: 088-0330109
     
  • Pech in het buitenland
    Bel de Mobiliteitsservice op: +31880330109
     
  • Bij taalproblemen of geen verbinding
    Bel het alternatieve telefoonnummer (niet gratis) op: +31334949101
     
  • Voor Private Lease of klanten bij Volkswagen Financial Services
    Bel de Berijdersdesk op: 033-4549555

Wat te doen bij pech?

  1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
  2. Bel Volkswagen Mobiliteitsservice (Pechhulp) op 088 - 0330109
  3. Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het Volkswagen Serviceboekje.
  5. Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kan doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de Volkswagen Mobiliteitsservice (Pechhulp) de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Gratis Volkswagen Pechhulp voor goed onderhouden Volkswagens

Elke nieuwe Volkswagen heeft bij aflevering standaard recht op de Volkswagen Pechhulp. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Volkswagen dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een niet-Volkswagen erkend bedrijf? Dan heeft u opnieuw recht op Volkswagen Pechhulp na het uitvoeren van een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice bij de erkende Volkswagen dealer.

Veelgestelde vragen

Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je Volkswagen. Het maakt niet uit waar je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Bij twijfel zal de Volkswagen Mobiliteitsservice je informeren over de mogelijkheden.

Als klant van Volkswagen Private Lease of Volkswagen Financial Services kun je voor pechhulp bellen met 033 - 454 95 55.

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor jou en je passagiers (maximaal 1 nacht inclusief ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen Volkswagen dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.

Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsservice valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

  • Defecte lamp, slot of raammechanisme.
  • Geel/oranje waarschuwingslampje waarbij auto zelfstandig naar dealer kan rijden.
  • Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
  • Pech aan caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kun je zelf een additionele reisverzekering afsluiten.
  • Pech veroorzaakt door oorzaken van buitenaf, zoals door:
  • Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
  • Sleutel in afgesloten auto
  • Geen of verkeerde brandstof in tank.
  • Vastgevroren onderdelen.
  • Pech a.g.v. niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties.
  • Ongeval of gevolgen daarvan.
  • Diefstal of poging daartoe.
  • Reparaties en vervangen van onderdelen.

Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de medewerker van de Mobiliteitsservice met je bespreken.

De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Mobiliteitsservice betekent dat de hulpverlener je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de fabrieksgarantie, Verlengde Garantie of Das WeltAuto-dekking - als deze van kracht is.

Wel vergoed:

  • Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland.
  • Indien noodzakelijk: afslepen naar dealer.  
  • In overleg: onkostenvergoeding als auto niet binnen drie
    uur gerepareerd kan worden bij dealer: 
    - Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (max €77). Of:
    - Vervangende auto voor duur reparatie (max 3 dagen). Of:
    - Hotelovernachting voor jou en je passagiers (max 1 nacht incl ontbijt). 

Niet vergoed:

  • Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer. 
  • Als jij of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties niet of 
    elders heeft laten uitvoeren. De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht 
    zodra je bij de Volkswagen dealer een grote beurt of 
    Long Life onderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.
  • Bij pechulp in het buitenland word u naar de dichtstbijzijnde servicepartner gebracht. Deze zal proberen de auto te repareren en als dit niet direct lukt krijgt u 3 dagen een vervangende auto voor lokaal gebruik. U mag met deze vervangende auto niet op doorreis gaan of terug naar huis keren.

De gratis Volkswagen Mobiliteitsservice is geldig zolang de Volkswagen in onderhoud is bij de Volkswagen-dealer en de beurten conform fabrieksvoorschrift zijn uitgevoerd. In het serviceboekje staan de onderhoudsstempels die je laat zien aan de monteur. Zorg er daarom voor dat het serviceboekje altijd in de auto ligt. Is je Volkswagen niet bij de Volkswagen-dealer in onderhoud geweest dan gaat de Mobiliteitsservice weer in zodra er een grote beurt of een LongLife onderhoudsbeurt is uitgevoerd door de Volkswagen-dealer inclusief de eventuele reparaties.