Elektrische ŠKODA CITIGOe iV vanaf 1 juli te reserveren

De ŠKODA CITIGOe iV - de volledig elektrische stadsauto die ŠKODA afgelopen maand onthulde - arriveert begin volgend jaar in Nederland. Hij wordt de eerste écht bereikbare elektrische auto voor zowel zakelijke rijders als particulieren met een range van meer dan 250 kilometer. De belangstelling voor deze auto wordt dan ook groot. Vroegboekers kunnen vanaf 1 juli alvast een exemplaar reserveren.

Heb je vragen? Neem contact met ons op

  • Eerste volledig elektrische ŠKODA begin volgend jaar in Nederland
  • Eerste écht bereikbare elektrische auto met actieradius van meer dan 250 km
  • 4% bijtelling voor zakelijke rijders
  • Grote belangstelling verwacht, vroegboekers kunnen als eerste een CITIGOe iV reserveren

De ŠKODA CITIGOe iV wordt begin 2020 op de Nederlandse markt verwacht. Hij is vanaf 1 juli aanstaande echter al te reserveren op skoda.nl. Geïnteresseerden kunnen zich hier alvast inschrijven om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws over de eerste volledig elektrische ŠKODA. Ze worden daarmee op 1 juli automatisch als eerste geïnformeerd over het reserveringsproces zodra de speciale reserveringswebsite live gaat.

265 kilometer

De compacte ŠKODA CITIGOe iV heeft een krachtige elektromotor met een vermogen van 61 kW en een maximumkoppel van 210 Nm. Zijn energie put de elektromotor uit een 60 Ah-accu met een energie-inhoud van 36,8 kWh, goed voor een actieradius van maximaal 265* kilometer op een volle accu. De CITIGOe iV sprint in 12,5 seconden van 0-100 km/u, de tussensprint van 60-100 km/u vergt slechts 7,6 seconden. Met een topsnelheid van 130 km/u is de CITIGOe iV ook op de snelweg in zijn element.

Snel opladen

De CITIGOe iV is door zijn slim geïntegreerde accu even praktisch als elke andere CITIGO: hij heeft standaard 5-deuren, biedt plek voor vier en heeft een bagageruimte van 250 liter. Door de achterbank neer te klappen wordt dat maar liefst 923 liter. Met een 40 kW-gelijkstroomlader en het CCS (Combined Charging System) duurt het slechts een uur om een lege accu tot 80 procent op te laden. Bij een wisselstroomwallbox (7,2 kW) vergt het volledig laden van een lege accu ruim 4 uur en bij een 2,3 kW thuislaadstation 12,5 uur. Uiteraard is het accupakket ook via een traditionele 230 V-aansluiting te laden.

Nieuwe looks en rijke uitrusting

Een typisch kenmerk van de CITIGOe iV is de in carrosseriekleur uitgevoerde grille. De bumpers met geïntegreerde mistlampen hebben een nieuw design en de behuizing van de buitenspiegels is uitgevoerd in zwart of carrosseriekleur.

Ook het interieur is aangepast, met onder meer een vernieuwd dashboard en speciale bekleding. De CITIGOe iV heeft een rijke standaarduitrusting met onder meer elektrisch bedienbare ramen vóór, Climatronic (volautomatische airconditioning), afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling, Lane Assist en Radio Swing II. Ook het Move&Fun dockingstation voor smartphones is standaard inbegrepen. Met de Move&Fun app fungeert de smartphone als extra display in de auto. Hij geeft dan bijvoorbeeld voertuig- of navigatiegegevens weer. Via de app zijn ook online diensten beschikbaar, zoals Remote Access en de aansturing van de airconditioning of het laadproces. De CITIGOe iV is met diverse optiepakketten en individuele opties helemaal naar eigen wens samen te stellen.

Lage kosten en 4% bijtelling

De ŠKODA CITIGOe iV wordt qua aanschaf en lage operationele kosten de eerste écht bereikbare elektrische auto voor particulieren. Voor zakelijke rijders geldt uiteraard de zeer aantrekkelijke fiscale bijtelling van slechts 4 procent die ook in 2020 van kracht blijft. De exacte specificaties en prijzen van de CITIGOe iV worden voorafgaand aan de marktintroductie bekendgemaakt.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

*) Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.