ŠKODA voor 16e maal hoofdsponsor Tour de France

  • ŠKODA partner Tour de France sinds 2004 
  • Tour-directeur Christian Prudhomme gebruikt SUPERB als mobiele controlewagen 
  • ŠKODA sponsort tevens Groene Trui voor leider in puntenklassement

ŠKODA is dit jaar voor de 16e maal op rij officieel hoofdsponsor van de Tour de France, de legendarische wielerkoers die dit jaar op 6 juli van start gaat in Brussel. Vanuit die rol levert de Tsjechische autofabrikant 250 auto’s aan de organisatie en de koersleiding. Het peloton wordt opnieuw aangevoerd door een ŠKODA SUPERB, die als mobiel commandocentrum fungeert voor Tour-directeur Christian Prudhomme. ŠKODA sponsort tijdens de Ronde van Frankrijk tevens de Groene Trui, voor de leider in het puntenklassement. Ook aan de wielerfans is gedacht: zij blijven helemaal up-to-date van de actie in de Tour via de speciale, officiële Tour de France app ‘powered by ŠKODA’.

“Als officieel hoofdsponsor van de Tour de France presenteren we ons merk aan miljoenen fiets- en sportliefhebbers over de hele ter wereld,” verklaart Alain Favey, ŠKODA AUTO bestuurslid voor Sales & Marketing. “Afgelopen maart hebben we onze lange-termijnsamenwerking met Tour-organisator A.S.O. met nog eens vijf jaar verlengd tot en met 2023.” 

ŠKODA support de Ronde van Frankrijk nu al voor de 16e maal met auto’s voor de organisatie en de koersleiding. In totaal bestaat het Tour-wagenpark uit 250 ŠKODA’s, waaronder de KODIAQ en KAROQ SUV-modellen, de OCTAVIA en de SUPERB. Het peloton wordt ook dit jaar weer aangevoerd door een hele bijzondere ŠKODA. Tour-directeur Christian Prudhomme beschikt met zijn rode SUPERB over een eigen, mobiel commandocentrum, dat voor deze gelegenheid is voorzien van geavanceerde communicatietechnologie. Dit is meteen ook de enige auto in het hele peloton die de finishlijn samen met de renners passeert.

Tour de France app

Naast zijn rol als officieel hoofdsponsor, is ŠKODA tevens exclusief partner van de officiële Tour de France-app, waarmee Tour-liefhebbers overal en altijd up-to-date blijven van de ontwikkelingen in de Tour. Aanvullend op de actuele standen en een live feed voorziet de app tevens in realtime GPS-tracking, rennersprofielen en meer. De app is gratis te downloaden voor Android en iOS.

ŠKODA’s geschiedenis kreeg gestalte met de fiets 

ŠKODA’s passie voor fietsen stamt uit de oorsprong van de onderneming. In 1895 startten Václav Laurin en Václav Klement een fietsfabriek in de Boheemse stad Mladá Boleslav. Amper tien jaar later rolde de allereerste auto – de Voiturette A – de fabriekshallen van de jonge onderneming uit. Laurin & Klement ging in 1925 vervolgens op in ŠKODA. Naast de Tour de France en de Vuelta in Spanje support ŠKODA tal van andere internationale wielerwedstrijden, evenals overige nationale en internationale populaire sporten. Fietsaccessoires zijn bovendien een integraal onderdeel van de uitgebreide productrange van het Tsjechische merk.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.