De e-tron GT quattro bij Maas Autogroep

Pure sportiviteit en moderne luxe. Nu te configureren!

De oogstrelende kant van rijdynamiek

De Audi e-tron GT quattro heeft een prachtig interieur met een hoog afwerkingsniveau. Daar geniet u elke dag van. De Audi e-tron GT quattro combineert een elektrische aandrijving met een herkenbare Audi-uitstraling. Deze elektrisch aangedreven gran turismo wordt gebouwd op de locatie Böllinger Höfe nabij Neckarsulm. Daar draait het om oog voor detail, nauwkeurigheid en kwaliteit.

In mei bij ons in de showroom verwacht

GT-prestaties én e-tron sport sound

De e-tron GT heeft een 175 kW/238 pk sterke elektromotor op de vooras en een 320 kW/435 pk sterke motor op de achteras. Het systeemvermogen bedraagt 350 kW/476 pk. In Boost-modus is zelfs 390 kW/530 pk beschikbaar. Het maximale koppel bedraagt 630 Nm (640 Nm in boost-modus). In Boost-modus vergt de acceleratie van 0-100 km/u 4,1 seconden. De topsnelheid van de e-tron GT bedraagt 245 km/u. Dankzij een 335 kW/456 pk sterke elektromotor op de achteras heeft de RS e-tron GT een systeemvermogen van 440 kW/598 pk (475 kW/646 pk in Boost-modus) en een koppel van 830 Nm. Hij accelereert in 3,3 seconden van 0-100 km/u. De (begrensde) topsnelheid bedraagt 250 km/u. De razendsnelle acceleraties zijn mede te danken aan de tweetraps transmissie. De tweede versnelling er voor maximale efficiency.

Expressieve accenten

De gunstige stroomlijn zorgt ook voor functionele details. Van de slimme luchtinlaten aan de voorkant via de luchtgeleidende wielkasten tot aan de in het oog springende achterdiffuser. Afhankelijk van de rijomstandigheden wordt de aerodynamica actief aangepast.

Bedieningsgemak volgens Audi

Het bedieningsgemak van de e-tron GT is typisch Audi. Belangrijke informatie wordt weergegeven via de Audi virtual cockpit plus en het MMI touch display. Veel functies zijn te bedienen via het multifunctionele stuur en door het aanraken van het touch-display, dat ook akoestische feedback geeft. Daarbij zijn veel functies met de stem te bedienen (natural voice control). Tot wel zes gebruikers kunnen persoonlijke settings opslaan. Een head-up display is leverbaar als optie.

Interieur: het nieuwe GT-gevoel

Het ruime en comfortabele interieur van de Audi e-tron GT en RS e-tron GT straalt een nieuwe vorm van sportiviteit uit. Het centrale deel van het dashboard is op de bestuurder gericht. De Virtual Cockpit Plus en het in een pianozwarte behuizing gevatte MMI display dragen bij aan een cleane uitstraling. De zitpositie voorin is sportief laag. Tussen de standaard sportstoelen bevindt zich een brede en ruime middenconsole. Ook achterin biedt de e-tron GT veel ruimte voor volwassenen. Door uitsparingen in het accupakket heeft Audi hier ‘voetgarages’ weten te creëren. Het resultaat: een sportieve, lage zitpositie én voldoende beenruimte. Het nieuwe ‘leather-free designpakket’ laat zien hoe de toekomst van luxe er uit ziet: in plaats van leder gebruikt Audi bekleding die is gemaakt van gerecyclede materialen.

De kernfeiten: vier deuren, vijf zitplaatsen

De Audi e-tron GT quattro laat zien wat vooruitgang daadwerkelijk betekent. Hij is sportief, van topkwaliteit en comfortabel. De ‘sportstoelen plus‘ voorin met geïntegreerde hoofdsteunen en opstaande zijwangen zitten voortreffelijk, ook met een sportieve rijstijl.

Digitaal maatwerk: navigeren, communiceren, informeren of van het infotainmentaanbod genieten. Met een interessant bedieningsconcept.

Een auto van zijn tijd: de ontwerpers hebben consequent gekozen voor materialen die de wereld minder belasten. Een voorbeeld is het volledig ledervrije interieur.

Een interessant bedieningsconcept: het functionele centrum bevindt zich recht voor u en is duidelijk op de bestuurder gericht. De middenconsole en het touchscreen zijn goed toegankelijk.

Ruime achterbank: de driezits achterbank oogt sportief dankzij de voorgevormde buitenste zitplaatsen.

Een nieuwe dimensie in opladen

De 800-voltaccu is geheel vlak in de bodem verwerkt. Deze lithium-ionbatterij blinkt uit door efficiënt laden en ontladen. Mede dankzij de uitgekiende mogelijkheden tot recupereren bedraagt de WLTP-actieradius 487 kilometer.

Snelladen: bij de juiste snellader is in zo’n 5 minuten voor 100 kilometer aan stroom getankt. Van 5 naar 80 procent duurt ongeveer 22 minuten.

Thuisladen: standaard is een 11kW-boordlader, voor thuis laden of in de woonwijk. Sneller laden met wisselstroom kan met de optionele 22 kW on-board charger.

Laadprovider: één abonnement om in heel Europa te laden, van laadpalen in woonwijken tot bij de high-power snelladers langs de snelweg.

Rijbelevenis voor de zintuigen: horen, zien en voelen

Aan de mooie lijnen en de gestroomlijnde details is goed te zien wat de Audi e-tron GT allemaal te bieden heeft.

Mooie, gestroomlijnde wielen

De optionele, extra gestroomlijnde velgen zijn onderdeel van het totaalconcept: een efficiënte, prestatiegerichte auto.