Audi A3 Sportback TFSI e bij Maas Autogroep

In december in Nederland op de markt verwacht.

Bekijk snel

De nieuwe Audi A3 Sportback TFSI e

Volledig elektrisch, als hybride of alleen op de benzinemotor: de Audi A3 Sportback TFSI e is een plug-in hybride die met elke aandrijfvorm krachtig presteert. Zijn dynamische uitstraling is helemaal in lijn met de goede prestaties. Het interieur blinkt uit door de fraaie vormgeving, slimme bediening en digitale technologieën. 

De nieuwe A3 Sportback 40 TFSI e is vanaf medio oktober te bestellen en hij wordt in december in Nederland op de markt verwacht. De exacte specificaties en prijzen volgen kort voor de marktintroductie.

Veelzijdig rijplezier en goede prestaties

Als plug-in hybride combineert de Audi A3 Sportback TFSI e de sterke kanten van een elektromotor met de voordelen van een verbrandingsmotor. De elektrische aandrijving met lithium-ionaccu zorgt voor sportieve ondersteuning van de 1.4 TFSI-krachtbron, maar weet ook zelfstandig te imponeren. Het systeemvermogen bedraagt 150 kW/204 pk en met die power is een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 7,6 seconden mogelijk. De Audi A3 Sportback TFSI e heeft een sportief onderstel dat de juiste balans biedt tussen dynamiek en rijcomfort.

De Audi A3 Sportback TFSI e in detail

Voor elke rijsituatie de juiste techniek

De Audi A3 Sportback TFSI e biedt het beste van twee concepten: met de elektromotor rijdt u stil en zonder plaatselijke uitstoot. De kracht van elektrisch rijden gaat nooit vervelen. Een elektromotor levert namelijk vanuit stilstand direct zijn volledige aandrijfkoppel. De benzinemotor komt van pas bij sportief rijden op langere stukken, zonder dat u laadstops hoeft in te lassen. Kortom, puur elektrisch, deels elektrisch of op benzine heeft de Audi A3 Sportback TFSI e altijd de juiste techniek paraat om een glimlach op uw gezicht te toveren.

Kies onderweg uit vier rijstanden

De aandrijflijn is zo geconcipieerd dat veel Nederlandse ritten volledig elektrisch zijn af te leggen. Aan de hand van vier keuzemogelijkheden gebruikt de Audi A3 Sportback TFSI e een van de twee motoren of allebei. Selecteer EV om alleen elektrisch te rijden. Met Hold bewaart u de stroomvoorraad voor een later moment, bijvoorbeeld een milieuzone in de stad. Een te laag accupercentage? Met Charge voegt u extra kW’s aan de accu toe. En in de Hybrid-stand regelt de auto alles zelf en hebt u geen omkijken naar de techniek.

Wij gaan voor digitaal

Schermen en menu’s zijn zo gewoon in ons leven, dat we ze ook in onze auto’s toepassen. De Audi virtual cockpit – het digitale instrumentenpaneel – toont links de powermeter. Daarop ziet u het actueel aangesproken systeemvermogen, de rijmodus en het accupercentage. In het midden van het scherm staat de resterende actieradius. Verder laat de powermeter zien of u energie terugwint die de accu weer bijlaadt.

Vlotte en sportieve lijnen

Een auto die er zijn mag, op straat en voor de deur geparkeerd. Aan de voorkant van de Audi A3 Sportback TFSI e valt de brede Audi singleframe op. Die forse grille is het vertrekpunt voor fraaie carrosserielijnen, zoals de scherpe vouw van koplampen tot achterlichten. Daaronder zitten krachtig opbollende spatborden, bij Audi intern ook ‘quattro blisters’ genoemd. De schuine achterkant geeft de auto visueel snelheid. Achterop prijkt een TFSI e-aanduiding als signaal dat deze bolide helemaal van deze tijd is.