https://aqbvxmveen.cloudimg.io/crop/1440x600/n/https://objectstore.true.nl/webstores:dp-maasautogroep-nl/10/201911-audi-a3-e-tron-header-07.jpg?v=1-0

A3 Sportback e-tron

Innovatief, krachtig en efficiënt.

Audi A3 Sportback e-tron

In de Audi A3 Sportback 40 e-tron rijdt u met een innovatieve aandrijflijn. U profiteert van de kracht van een benzinemotor en de efficiency van een elektromotor. Subtiele aanwijzingen aan de buitenkant wijzen op het bijzondere karakter van deze auto.

Op stroom en benzine rijden

De Audi A3 Sportback 40 e-tron heeft zowel een 1.4 TFSI-motor als een elektromotor onder de motorkap. Onder de achterbank is de lithium-ionaccu ruimtebesparend geïntegreerd. Dankzij deze accu komt u in stadsverkeer volgens de WLTP-verbruiksnorm minstens 40 kilometer ver op stroom. Beide motoren samen leveren een systeemvermogen van 150 kW/204 pk. Daarmee accelereert de Audi A3 Sportback 40 e-tron in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt hij op de Duitse snelweg een topsnelheid van 222 km/h. Het officiële gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 1,9–2,0 l/100 km, het gemiddeld stroomverbruik is 12,2–12,7 kWh/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie 43–46 g/km.

Deze prestaties en de innovatieve techniek die erachter schuilt zijn ideaal voor Nederland. Dankzij de goede prestaties behoort u tot de vlottere verkeersdeelnemers, terwijl het dichte netwerk aan laadpalen in Nederland helpt om zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Opladen kan in parkeergarages, bij steeds meer bedrijven (zowel voor gasten als werknemers), op straat in woonwijken, op de parkeerplaatsen van winkelcentra en op vele andere plekken. Voor de gemiddelde Nederlandse afstand per dag is de elektrische actieradius toereikend om het gehele traject elektrisch af te leggen. Voor de langere reizen is er de geruststellende aanwezigheid van de benzinemotor.

Slim energiemanagement

In de Audi A3 Sportback 40 e-tron zorgen diverse technieken ervoor dat u zo efficiënt mogelijk rijdt en zo min mogelijk verbruikt. Zo wordt tijdens afremmen en uitrollen de lithium-ionaccu bijgeladen. Deze recuperatiefunctie zet bewegingsenergie om in stroom, wat weer extra elektrische kilometers oplevert. Met de transmissiehendel is de mate van energie terugwinnen te beïnvloeden. In de sportstand is het effect het grootst. Verder zit er een EV-knop op het dashboard, die van pas komt om zoveel mogelijk elektrisch te rijden of om juist stroom vast te houden om aan het einde van de rit in een milieuzone elektrisch te rijden.

Smartphone als afstandbediening

Met de handige myAudi-app kunt u sommige autofuncties op afstand bedienen en informatie opvragen. Speciaal voor de Audi A3 Sportback 40 e-tron zijn er handige app-features zoals het bekijken van het accupercentage, de elektrische actieradius en waar de auto nu is. Ook kunt u de rittenhistorie zien inclusief het gemiddelde stroomverbruik. Wat de afstandsbediening betreft, springen vooral de mogelijkheden in het oog om de laadtimer in te stellen en de klimaatregeling aan te zetten. Dan is bij vertrek de accu opgeladen en het interieur op temperatuur.

Stroom tanken

De Audi A3 Sportback 40 e-tron opladen is een fluitje van een cent. De stekkeraansluiting zit mooi weggewerkt achter de verchroomde Audi-ringen in de singleframe-grille. Thuis en op de zaak opladen is ideaal, maar ook buiten de deur werkt dit uitstekend. Nederland heeft een hoge dichtheid aan laadpalen en elders in Europa neemt het aantal laadpunten snel toe. Bovendien helpen wij u met de Shuttel-pas voor opladen en mobiliteitsdiensten. Daarnaast is er de Audi e-tron Charging Service die toegang geeft tot meer dan 110.000 publieke laadpunten in zestien Europese landen.

Unieke designkenmerken

Aan specifieke exterieurdetails is te zien dat er een Audi A3 Sportback 40 e-tron voor u staat. Zo is de Audi singleframe-grille afgewerkt met elf slanke chroomspijlen tegen een matzwarte achtergrond. De dagrijverlichting draagt de kenmerkende signatuur van alle Audi’s met een elektromotor onder de kap. Aan de achterkant schittert een platinagrijze diffusor in de achterbumper.

Comfortabel en sportief

In de dagelijkse praktijk vergeet u al snel dat bij de Audi A3 Sportback 40 e-tron een autosleutel hoort. Dankzij de standaard comfortsleutel, een elektronisch systeem voor sleutelloze toegang en starten, hoeft u de metalen autosleutel alleen maar bij u te dragen, bijvoorbeeld in een tas of jaszak. De portieren ontgrendelen en vergrendelen werkt via sensoren in de portierhendels. De motor starten en uitzetten gaat met een druk op de knop. Fraai om te zien zijn de e-tron-logo’s in de portieropeningen, op de transmissiehendel en rechts op het dashboard.

Digitale informatie

In het strakke en minimalistische interieur vindt u snel de informatie en bedieningsfuncties die u zoekt. Fraai en uiterst modern is de Audi virtual cockpit, een optioneel digitaal instrumentarium. De Audi A3 Sportback als plug-in hybride heeft geen toerenteller, maar een powermeter. Dit instrument laat zien of de auto stroom verbruikt of terugwint, welke aandrijfsetting is gekozen en hoe vol de accu is. De Audi virtual cockpit vormt een prachtige combinatie met het optionele navigatiesysteem ‘MMI navigatie plus met MMI touch’, omdat de navigatiekaart dan groot op het instrumentenpaneel in beeld komt.

Andere pareltjes uit de lijst met standaarduitrusting en opties tegen meerprijs zijn de onlinetoepassingen van Audi connect en de Audi phone box voor draadloos opladen van uw smartphone. Zodra uw toestel in het vak onder de middenarmsteun ligt, maakt het contact met de buitenantenne van de auto. Dat zorgt voor een betere verbinding met het mobiele netwerk. Ook kunt u dan handsfree bellen. Het draadloze opladen werkt volgens de bekende Qi-standaard. De naadloze integratie van de webbased services van Audi connect biedt duidelijke meerwaarde, prominent zichtbaar in de vorm van de Google Earth™-navigatiekaarten. Ook de realtime verwerking van verkeersinformatie levert onomstotelijk voordeel op.

A3 Sportback e-tron